
Bouwjaar | 03-05-2002 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 75.085 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | R-713-TR Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.246 cc |
Vermogen | 252 kW (343 pk) |
€ 47.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 03-05-2002 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 75.085 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | R-713-TR Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.246 cc |
Vermogen | 252 kW (343 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | M Classics |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kerkeplaat 2F |
Postcode | 3313 LC |
Plaats | Dordrecht |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 24183948 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.mclassics.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
?? Informatie in het Nederlands:
Algemene informatie
Modelreeks: 2000 - 2003
Modelcode: E46
Technische informatie
Koppel: 365 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Continu variabele transmissie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Afmetingen (LxB): 449 x 178 cm
Wielbasis: 273 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.630 kg
Laadvermogen: 470 kg
GVW: 2.100 kg
Interieur
Interieurkleur: Imola rood
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,1 l/100km (1 op 8,3)
CO2-uitstoot: 292 kg
Historie
Aantal eigenaren: 3
Staat
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Overige informatie
Airconditioning: werkt
Storingsmelding: Nee
Nieuw in consignatie verkoop, deze sportief gemodificeerde BMW M3 Cabriolet (E46) uit 2002. Het meest succesvolle BMW M-model tot nu toe: 85.000 BMW M3 E46's verkocht tijdens de productieperiode van 2000 tot 2006. De BMW M3 E46 was de eerste BMW M die de legendarische S54 3.2i 6-cilinder motor kreeg. Met 343 pk (100 pk per liter) en 365 Nm was het tevens de krachtigste atmosferische 6-cilinder die BMW M ooit heeft geproduceerd.
Achtergrond
Kort na de millenniumwisseling betrad een derde generatie BMW M3 de autowereld: de BMW M3 E46 Coupé. Wat volgde was de voortzetting van een ongekend succesverhaal dat in 1986 begon met de puristische M3 E30 en in 1992 werd versterkt door de vooruitstrevende M3 E36. De BMW M3 E46 veroverde bij de lancering in 2000 de harten van echte sportwagen fans. Met een laag gewicht en het hoogtoerige concept van de zescilinder lijnmotor belichaamde hij voor velen een terugkeer naar de deugden van de iconische BMW M3 E30. Een van de opmerkelijke opties waren de SMG Drivelogic-transmissie, een Formule 1-gelijkende elektrohydraulische manuele versnellingsbak zonder koppelingspedaal. Het jaar daarop volgde de BMW M3 E46 Cabriolet, die een sportieve ervaring en de luxe van open rijden op een ongekende manier combineerde.
Net als bij de iconische M3 E30 is de M3 E46 direct herkenbaar als het premium model in zijn serie dankzij esthetische veranderingen, zoals verbrede spatborden, speciale sideskirts en de aangepaste voorbumper. Deze veranderingen dienen ook een belangrijk doel, vooral op het gebied van aerodynamica. Dat geldt ook voor de zogenaamde Gurney-flap aan de achterzijde: de kleine spoilerlip vermindert merkbaar de lift en verbetert zo de tractie - cruciaal in snellere bochten. Een opvallend kenmerk van de E46 M3 zijn de verchroomde kieuwen in het bovenste deel van het voorspatbord. Deze waren oorspronkelijk ontworpen als luchtkanaal voor het koelen van de motor. Tijdens het testen bleek echter dat de kanalen niet no
Basisdekking voor uw auto
Een WA-autoverzekering is wettelijk verplicht in Nederland. Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW 3-Serie (2012 - 2018) | Dualisme
"Dualisme", is een mooie term voor twee tegenstrijdige zaken die toch één geheel vormen. Wat de nieuwe 3-Serie karakteriseert is dat de auto het onmogelijke zegt te combineren. Zo zou de nieuwe 3-Serie sneller en tegelijkertijd zuiniger zijn dan voorheen. Het comfort zou op een hoger niveau liggen, terwijl de auto ook sportiever is geworden. Tenslotte is de auto groter maar toch lichter geworden. Zulke beweringen vragen om een uitgebreide test...

De nieuwe BMW 3-Serie is sterk en zuinig, groter en licht, comfortabel en sportief. Echter: om een grotere doelgroep aan te spreken, is de 3-Serie minder uitgesproken dan voorheen.
Plus
- snel en zuinig
- sportief en comfortabel
- ruim en lichtgewicht
Min
- pas echt compleet met (kostbare) opties
Conclusie
Maakt de nieuwe BMW 3-Serie alle beloften waar? Is de auto tegelijkertijd sportief en comfortabel, sterk en zuinig, groter en toch lichter? Ja, ja en nog eens ja. Met een druk op de knop is de 3-Serie naar keuze Amerikaans comfortabel of juist Duits sportief. De prestaties zijn uitstekend, maar wie zich gedraagt kan ook zeer zuinig rijden met de 3-Serie. Tenslotte is de auto inderdaad een stuk gegroeid, zonder zwaarder te worden.
Toch is er ook een groot kritiekpunt: BMW was het eerste merk dat een lager verbruik met meer rijplezier wist te combineren, maar inmiddels doen alle andere merken dat kunstje na. Door comfort en sportiviteit te combineren is de 3-Serie minder een rijdersauto pur sang en slechts een uitstekende zakenauto. De puristen worden daarom teleurgesteld. BMW ziet dit echter heel anders: dankzij het veelzijdigere karakter zal de 3-Serie een nog grotere groep kopers aanspreken dan voorheen.
Deel deze advertentie