BMW M5 E39 /// 4.9i V8 400pk /// Avus blauw /// 100% orig.

€ 34.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 12-04-2000
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 170.461 km
Deuren 4
Kenteken ZV-637-H Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 4.941 cc
Vermogen 294 kW (400 pk)

BMW M5 E39 /// 4.9i V8 400pk /// Avus blauw /// 100% orig.


€ 34.950,-

Algemeen

Bouwjaar 12-04-2000
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 170.461 km
Deuren 4
Kenteken ZV-637-H Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 4.941 cc
Vermogen 294 kW (400 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam M Classics
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Kerkeplaat 2F
Postcode 3313 LC
Plaats Dordrecht
Provincie Zuid Holland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 24183948 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.mclassics.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 3e remlicht
  • abs
  • achterspoiler
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • cd wisselaar
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • electr. verstelb. voorstoelen (geheugen)
  • electr. verstelbare bestuurdersstoel
  • electr. verstelbare stoelen (voor)
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • parkeersensor
  • regensensor
  • stoelverwarming
  • stuurbekrachtiging
  • telefoon
  • traction control
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

?? Informatie in het Nederlands:

Algemene informatie
Nieuw: Ja
Modelreeks: 1998 - 2003
Modelcode: E39

Technische informatie
Koppel: 500 Nm
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 70 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,3 s
Topsnelheid: 250 km/u

Maten
Wielbasis: 283 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.790 kg
Laadvermogen: 500 kg
GVW: 2.290 kg

Interieur
Interieurkleur: zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 310 kg

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,9 l/100km (1 op 7,2)
Brandstofverbruik in de stad: 21,1 l/100km (1 op 4,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,8 l/100km (1 op 10,2)

Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 3

Staat
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 286 - € 325 per kwartaal

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie

Overige informatie
Airconditioning: werkt
Storingsmelding: Nee

Nieuw in onze collectie, deze prachtige BMW E39 M5 uit 2000. Volgens veel BMW fans de laatste echte M5 (1998-2003). Een pure sportauto, zonder ingewikkelde computersystemen, maar wel met een dikke V8 met 400 pk en handbak!

 

Achtergrond
De BMW E39 M5 werd onthuld op de autosalon van Genève in 1998. Zagen we bij de E28 M5 (282 pk) en de E34 M5 (311 pk) nog een 3.5 liter zes-in-lijn, de krachtigste versie van de E39 kreeg een 4941 cc grote V8. Een waar kanon, de V8 gaf namelijk 400 pk bij 6600 tpm en 500 Nm tussen de 3800 en 5000 tpm. Met een snaarstrakke wegligging, een 0-100 km/u tijd van 5,3 seconden en een top die zonder begrenzer (250 km/u) boven de 300 km/u zou liggen, liet BMW zien dat een zakensedan bijzonder sportief kan zijn. De auto deed een rondje Nürnburgring in 8 minuten en 20 seconden. De E39 M5 was alleen leverbaar met een handgeschakelde zesbak. Dezelfde transmissie die ook in de 540i lag, weliswaar wat verstevigd. Iets wat BMW Motorsport ook deed met het onderstel en de carrosserie. Naast dat de auto 2,3 cm lager kwam te liggen, voegde het merk zwaardere anti-roll bars toe en werd de vering strakker afgesteld. De E39 M5 had een sportknop die de gasrespons verbeterde. Ook was er Servotronic dat de stuurbekrachtiging aanpaste aan de snelheid van de auto. Mooie techniek voor die tijd. In tegenstelling tot zijn voorgangers werd de snelste E39 geboren op dezelfde productielijn als de reguliere 5 Serie. BMW kon daardoor de productie flink opschroeven. In het totaal zijn er 20.482 stuks gebouwd.

 

BMW E39 M5 (2000)
Deze prachtige BMW E39 M5 uit 2000 met 170.461 km op de teller, in de mooie kleurcombinatie Avus Blauw Metallic (276) en zwart nappa lederen comfort interieur, is perfect onderhouden en zeer goed gedocumenteerd. Alle onderhoudsfacturen en keuringsrapporten zijn aanwezig. De M5 is oorspronkelijk in

Basisdekking voor uw auto

Een WA-autoverzekering is wettelijk verplicht in Nederland. Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

BMW M5 | Formule M5

De BMW M5 is de vierde auto uit de 5-serie die wordt getest. En daar zijn een aantal goede redenen voor. Zo bewijst BMW met de 5-serie één van de meest vernieuwende autofabrikanten van dit moment te zijn. De doordachte ergonomie en vooruitstrevende techniek tillen de rijeigenschappen en veiligheid naar een hoger plan. Dat maakt iedere proefrit met een BMW 5-serie tot een genoegen. Maar nu is de ultieme 5-serie verkrijgbaar: de M5. Ook nu toont BMW een fascinerend staaltje techniek; de M5 doorbreekt de magische grens van 500 pk.

Autotest | BMW M5 Formule M5

De BMW M5 is eigenlijk veel te snel voor de openbare weg. Als pronkstuk is de M5 wel geslaagd, want BMW zorgt ervoor dat iedereen het vermogen onder controle kan houden waardoor voor dagelijks gebruik

Plus

  • comfortabele zakenauto, sublieme raceauto
  • zeer ruim, ook achterin
  • vooruitstrevende en vernieuwende techniek

Min

  • besturing BMW 6-serie is nog beter
  • bij zeer kalm rijden houdt automaat merkbaar in tijdens schakelen

Conclusie

De BMW M5 voelt op de Nederlandse wegen als een wild roofdier in een veel te kleine kooi. Het is een machtig gevoel een dergelijk beest onder controle te houden, maar tegelijkertijd is duidelijk dat het volstrekt zinloos is zoveel paardekrachten te hebben. Toch is BMW er in geslaagd een auto te maken die dankzij de vele veiligheidssystemen door iedere bestuurder in de hand kan worden gehouden. Afhankelijk van de ervaring en/of durf kunnen steeds meer van die systemen worden uitgeschakeld waarmee de M5 steeds minder luxeauto en steeds meer raceauto wordt.

Helaas heeft niet iedereen een circuit in de achtertuin en ook een dagje een baan afhuren zal niet in ieder budget passen. Het is daarom vooral op de zeer lange afstand waarop de superioriteit van de M5 daadwerkelijk tot zijn recht komt (Ivo Kroone).

Deel deze advertentie