
Bouwjaar | 05-07-2004 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge |
Kmstand | 405.673 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 69-PH-VS Verzekeren |
Kleur | Beige Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.998 cc |
Vermogen | 66 kW (90 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 05-07-2004 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge |
Kmstand | 405.673 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 69-PH-VS Verzekeren |
Kleur | Beige Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.998 cc |
Vermogen | 66 kW (90 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Van Putten Auto |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Nijverheidsweg 3 |
Postcode | 8131 TX |
Plaats | Wijhe |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)570 - 523163 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanputtenautos.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mei 2003 - okt 2005
Modelcode: CD132
Technische informatie
Koppel: 245 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 56 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 13,0 s
Topsnelheid: 180 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 486 x 181 x 146 cm
Wielbasis: 275 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.385 kg
Laadvermogen: 630 kg
GVW: 2.015 kg
Max. trekgewicht: 1.800 kg (ongeremd 740 kg)
Interieur
Interieur: Donker grijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 154 kg
Energielabel: B
Emissieklasse: Euro 3
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
Brandstofverbruik in de stad: 8,2 l/100km (1 op 12,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,6 l/100km (1 op 21,7)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 380 - 405 per kwartaal
E-mail aanbieder
Autotest
Ford Mondeo Hybrid | Vooruitgang volgens Ford
Alle automerken werken aan alternatieve aandrijvingsvormen, Ford dus ook. En op dit moment is Ford vooral sterk in het "downsizen" van motoren. Dat wil zeggen dat kleine, zuinige motoren grootse prestaties leveren en daarom in grote auto's kunnen worden toegepast. Maar... Ford werkt ook aan hybride motoren. Zo is de nieuwe Mondeo leverbaar met een combinatie van een benzine- én een elektromotor.

De Ford Mondeo Hybrid blijft helaas achter bij hybrides van andere merken (hoger vebruik, hogere bijtelling). Wel is de Hybrid een slim alternatief voor benzine wanneer diesel te duur is.
Plus
- vlot en zuinig
- uiterst comfortabel
- moderne techniek
Min
- kleine, lastige bereikbare bagageruimte
- weggedrag iets minder goed dan van gewone Mondeo
- alleen als sedan verkrijgbaar
Conclusie
Vooruitgang volgens Ford is... downsizing! Maar vooruitgang volgens Ford Amerika is hybride aandrijving. En omdat de nieuwe Mondeo in nauwe samenwerking met Ford Amerika is ontwikkeld, is de nieuwe Mondeo ook beschikbaar met hybride-motor
Dankzij deze combinatie van een elektro- en een benzinemotor is de Mondeo Hybrid snel, stil, zuinig en comfortabel. Het beloofde lage verbruik is in de praktijk nauwelijks te realiseren, maar in de praktijk is het verbruik goed vergelijkbaar met dat van soortgelijke hybrides van andere merken. Vanwege de bijzondere techniek levert de Mondeo Hybrid iets in op bagageruimte en wegligging; maar het verschil is gering.
Voor zakelijke rijders beidt de Mondeo Hybrid helaas niet het fiscale voordeel dat andere merken wel bieden. Wanneer weinig wordt gereden en de meerprijs van een dieselmotor daarom niet kan worden terugverdiend, is de Mondeo Hybrid echter een slimme tussen-oplossing. Daarbij is de Hybrid aantrekkelijk voor particulieren die met de Mondeo een grote en ruime auto rijden die toch sterk en zuinig is. Dat is vooruitgang volgens Ford.
Deel deze advertentie